Ƨσℓσ - ccℓσωи
Miss Hoya

Navigation : touch hover image



인피니트 여자 보이프렌드 비투비

Annyeonghaseyo yg di depan screen tuh! Yelah kamu! Haha,don't try to copy cat! Do follow me if you love my blog! No I follow you,you follow me back,arrachi? ;D


StepFoots

  • No harsh word please.
  • Sorry if I'm not reply your visit.


    Saranghae Cingu



    basecode: Nurul AtiQah
    Edit by: Cikmimin
    Re-Edited By: Faieraa Hoyaa
    Others:   



  • FanFiction ; Illa Illa


    Annyeong! Seminggu Faierra tak hapdate blogg cuz tngah busy gilaa neh create FANSFTC sendiri tau! ;) Hope you will like it :D Pyonng!


    Peniel Btob as Heechul  ;


    Juniel as Haneul ;


    Jiyeon Tara as Mi Young ;




    Sinopsis; Mi Young terlibat dalam kemalangan jalan raya secara tiba-tiba.Ini menggusarkan Heechul sebagai kekasihnya kerana mengesyaki ini ada kena mengena dengan Haneul iaitu perempuan yang sangat mencintai dirinya dan membenci Mi Young.Tetapi,semua itu sudah berakhir apabila Haneul sudah kembali ke pangkal jalan setelah mengetahui dirinya menghidapi penyakit berbahaya.Dapatkah Heechul membalas cinta Haneul?
    “Bersabarlah Heechul,semua terjadi pasti ada sebabnya”,kata Shindong.
    “Aku tahu,tapi kematian Mi Young terlalu cepat dan susah aku nak terima,Malah kami bercadang nak bertunang tahun hadapan”,kata Heechul yang terpaksa menerima kematian Mi Young iaitu kekasihnya.
    “Jadi,apa perancangan kau selepas ini?”,tanya Shindong.
    “Entahlah.Tapi,aku rasa kematian Mi Young ada kena mengena dengan Haneul”,kata Heechul.
    “Oh,maksud kau Haneul yang bunuh Mi Young?”,kata Shindong
    “Exactly.Lagipun,sebelum ini dia memang dengki antara hubungan aku dengan Mi Young kan?”,kata Heechul.
    “Ya,tapi aku yakin yang dia dah berubah.Lagipun masa pengebumian Mi Young,Haneul kan ada,dia sedih lagi”,kata Shindong.
    “Itu berlakon je lah.Hissh,Aku memang benci dia”,kata Heechul
    Ting Tong

    “Heechul oppa!”,kata Haneul dengan gembira di muka pintu kediaman Heechul.
    “Apa kau buat dekat sini?”,tanya Heechul
    “Saya nak lawat oppa,Takut-takut oppa sakit.Maklumlah semenjak….
    “Mi Young dah meninggal?Itu yang kau nak cakap.Mesti kau gembira dengan kematian Mi Young kan?”
    “Tak….”,
    Pppanng(Bunyi pintu terhempas)
    “Heechul oppa!”,kata Haneul
    “Aku memang patut dapat balasan macam ini.Dulu,kau jahat sangat.Sekarang kau terima balasannya”,kata Haneul kepada dirinya.
    Lampu isyarat pejalan kaki  menunjukkan warna hijau.Haneul pun melintasi jalan raya.Tiba-tiba kasut tumit tinggi yang dipakainya patah lalu terjatuh.Haneul mengalami terseliuh kaki tetapi tiada seorang pun yang menolongnya.Tiba-tiba sebuah kereta laju mununju ke arahnya dan……..
    Kampus
    “Dah lama aku tak nampak Haneul dekat kampus.Dia pergi mana agaknya?”,tanya Shindong kepada Heechul
    “Biarlah dia.Kau sibuk pula”,kata Heechul.
    “Heechul,aku tak boleh teman kau pergi melawat Eunhyuk lah hari ni dekat hospital sebab aku ada hal mustahak”,kata Shindong.
    “Bo?.Tak kan aku pergi melawat Eunhyuk sendirian.Issh…apa no wad dia?”,tanya Heechul.
    “Mmm..tak silap aku 454 ke 545??Hah..454 no wad dia”kata Shindong
    “Okey.Aku pergi dulu.Bye.”,kata Heechul.
    ………………………………………………………………………………………….
    “Hah.Ini pun wad 454”,kata Heechul lalu masuk ke dalam bilik itu.
    Tapi,pesakit itu bukan Eunhyuk yang ingin diziarahnya tapi,seorang perempuan.Heechul terus mendekati pesakit itu dan mendapati bahawa pesakit itu Haneul!Tiba-tiba dia terdengar seseorang sedang berdehem.
    “Awak siapa?Saya So Yeon doktor yang merawat Haneul”,kata Doktor Haneul kepada Heechul.
    “Oh.Saya Heechul rakan Haneul”,
    “Oh.Akhirnya ada juga pelawat nak melawat dia sebab selama seminggu dia sakit di sini tiada siapa pun yang melawat dia”,kata Doktor.
    “Sebenarnya,apa yang terjadi pada Haneul?”.tanya Heechul.

    “Seminggu lalu dia terlibat dalam kemalangan jalan raya dan sekarang ni dalam keadaan koma.Ada satu lagi yang mengejutkan saya ialah sebelum kemalangan Haneul menghidapi penyakit barah otak tahap terakhir.Jadi,kemungkinan besar peluang untuk dia hidup sangat tipis.”,terang doktor dengan panjang lebar.
    “Haneul,saya tak sangka awak menderita sebegini rupa”,desis hati Heechul.
    “Harapan saya adalah,Haneul dapat menikmati apa yang patut dinikmatinya sebelum nafasnya yang terakhir.Saya minta diri dulu”,kata Doktor.
    “Mianhae Haneul.Minhae.Saya memang tak patut buat awak macam ni.Saya janji,mulai esok saya akan jaga awak sampai awak sembuh”,kata Heechul sambil mengusap tangan Haneul.
    Tiba-tiba jari jemari Haneul mula bergerak dan itu menunjukkan bahawa dia sudah sedar daripada koma.
    “Haneul?Awak dah sedar??”,kata Heechul lalu terus memanggil doktor.
    ………………………………………………………………………………………….
    “Selamat pagi Haneul”,kata Heechul
    “Heechul?Apa awak buat dekat sini?”,tanya Haneul
    “Mulai hari ini,saya akan jaga awak sampai awak sembuh”,kata Heechul.
    “Awak serius?”,
    “Serius.Sudah jom makan.Bubur ni saya yang masak.Mari,saya suapkan untuk awak”,
    “Gomawo Heechul”,
    “Esok,hari jadi awak.Awak nak apa sempena hari jadi awak?”,tanya Heeechul
    “Hah??Saya nak habiskan sehari suntuk bersama dengan awak.Kita pergi jalan-jalan satu Korea.Boleh?”jawab Haneul.
    “Boleh.Tapi,kena tanya keizinan doktor dulu.Lagipun,awak kan sakit”,kata Heechul.
    ………………………………………………………………………………………….
    “Haneul.Saeng il chuka hamnida!Nah.Ini hadiah saya untuk awak.Bukalah”,kata Heechul sambil memberi sebuah kotak kepada Haneul.
    “Kamsahamnida.Awak beli baju untuk saya?Cantiknya.”,kata Haneul setelah membuka bungkusan hadiah.
    “Sekarang,awak pakai baju ini.Sebab dotor dah benarkan awak pergi jalan-jalan satu korea hari ini”,kata Heechul.
    ”Jeongmal?Ah..Gembiranya”,kata Haneul.
    ………………………………………………………………………………………….
    Pada hari tersebut Heechul dan Haneul pergi melawat tempat yang indah seperti pulau Nami dan Cheju.Mereka juga makan di tempat yang romantik untuk pasangan yang sedang bercinta.
    “Inilah hadiah Hari Jadi yang paling bermakna bagi saya Heechul.Gomawo”,
    “Dah lewat malam.Jom kita pulang”.
    “Nanti,kita tengok bintang nak tak?”.
    “Jom!”,
    ………………………………………………………………………………………….
    “Terima untuk segalanya Heechul”kata Haneul.

    “Hal kecil,sebenarnya saya nak minta maaf sebab saya dah buat banyak salah dengan awak.Mainhae.”,kata Heechul.
    “Saya dah lama maafkan awak Heechul.Gomawo.Inilah memori yang terindah dalam hidup saya.Saranghaeyo Heechul..”,kata Haneul sambil meletakkan kepalanya di atas bahu Heechul lalu menghembuskan nafasnya yang terakhir tanpa di sedari Heechul.
    “Nado saranghaeyo Haneul.Secara jujur saya lebih gembira bersama awak berbanding bersama Mi Young.Rupa-rupanya,awaklah kebahagiaan yang saya cari selama ini”,kata Heechul sambil memegang tangan Haneul.
    Tiba-tiba dia terasa seperti ada air yang minitik di tangannya semasa memegang tangan Haenul.
    “Darah?”
    Rupa-rupanya darah tersebut dari hidung Haneul.
    “Haneul?Bangun…Haneul”,kata Heechul sambil memeriksa nadi Haneul.
    “Dia dah tak ada Heechul”kata Heechul kepada dirinya.
    “Haneul!!!!!!!!!!!!”,jerit Heechul meyebut nama Haneul.
    Itulah memori yang sentiasa terpahat di hati Heechul.Dia sedar peristiwa itu sudah setahun berlalu tetapi andai dia dapat putarkan masa dia ingin berada di memori yang tak dapat dilupakan oleh Haneul.